Depression kan alla vi människor får. Ni som inte vet vad en Depression är, följ med! 

Kortfattad Depression                                                                                 

  • Det vanligaste bland hos människor är att vi känner oss, ledsna, nerstämnda eller olyckig. Vissa kan också har oro och ångest, man kan få det av något skrämmande, hotfullt eller upprörande.
  • Alla kan ha en nedstämdhet utan någon anledning. Man ser inte det positiva i livet utan det negativa, känslorna kan vara sorg, ilska, avundsjuka, oroa eller stress.
Många vågar inte vissa :(                                                                                              
 Det är inte alla som vågar vissa, inte till sin familj, sina kompisar, det betyder INTE TILL NÅGON! Oftas är de ensamma, de kan påstå till sina kompisar att dem måste hem efter skolan att göra läxor men ingentligen går de hem och gråter. ( Nu påstår jag inte att alla gör på detta viss men vissa gör). 

                                                                                                                                               

Att komma över en Depression. Nu ska jag ge mina tips hur man kommer över en Depression, hoppas något hjälper dig!
 
  • Börja skriva dagbok. Inte idag gjorde jag det bla bla utan skriv ner dina tankar. Försök att skriva ner dina tankar på papper
  • Lyssna på musik. När jag är ledsen lyssnar jag på musik jag blir glad av. Eller kanske du gillar lyssna på depig musik som gör dig glad. Ta en låt som du älskar, lyssna på den i ett tyst rum med hörlurar. Tänk dig en musik video, dina tankar i en musik video.
  • Börja prata med folk om dina tankar. Antagligen din bästa kompis men om det är svårt, gå till ungdomsmottagningen, skolsyster eller din kurator i skolan. De har tystnadsplikt, vilken menas att de inte får berätta till någon.
  • Gör ett shcema som SKA innehåller tränig, nyttig kost och bra sömn. Mer mot helger, när du ska gå upp, äta frukost osv. Det ät viktigt att ha med tränig för det gör att man blir lättare hungrigare, sover bättre och kroppen mår bra.  
 
 
Hoppas du fick hjälp av nårgra av mina tips. Har du några frågor? Så är bara att fråga, kommer jag besvara dem så bra jag kan. 
 
// Miss-hemlighet

Kommentera

Publiceras ej